Teljes értékű vegán étrend

Vegán étrend

Vegán étrend

Tudta azt, hogy bizonyos tápanyagokhoz nem csak egyféle forrásból lehet hozzájutni? Valószínűleg igen, de azt tudta, hogy a hús és az állati származékok is szinte teljesen helyettesíthetőek a vegán étkezéssel? Ez csupán azt jelenti, hogy más forrásokat használ fel például a zsír vagy a fehérje beviteléhez anélkül, hogy egy állatnak is meg kellene halnia amiatt, hogy Ön táplálkozhasson.

Mindemellett a mértéktelen húsfogyasztás miatt kialakuló megbetegedéseket, mint például a húgysavlerakódásokat is elkerülheti. Itt néhány tippet adunk arra, hogy egyes tápanyagokat milyen növényi forrásból tudja pótolni. Például a zsírhoz, a vegán étrend szerint, olívaolaj, kendermagolaj, lenmagolaj, avokádó vagy olajos magvak fogyasztásával is hozzájuthat.

Jó minőségű fehérjeforrások lehetnek a hüvelyesek, mint a bab, borsó és a lencse. Ezeket akár főzelékként is elkészítheti zab- vagy rizstejjel. Az egészséges élethez szükséges kalciumot pedig mandula, napraforgó- vagy szezámmag fogyasztással tudja bevinni. Ezekből a példákból is láthatja, hogy milyen izgalmas a vegán táplálkozás.